Propagace affil eshopu – 4. díl: Vyhodnocení kampaně

Jak jsem psal dříve, zůstal jsem jen u Sklik kampaně + sběr emailů.

Vybral jsem si tedy zkušebně jen jednu kategorii eshopu.

1. Affiliate eshop – Úplné začátky
2. Propagace eshopu přes PPC -Velká očekávání
3. Pauza a PPC propagace odznova
4. Vyhodnocení kampaně

Pomocí Skliku jsem si stáhl všechna klíčová slova, která mi byla navržena, a s tím jsem dále pracoval.

V třídění tisícovek klíčových slov nejsem vůbec zběhlý a nechci si platit softwary, pro které bych neměl takové využití.

Proto využívám jen Excel a funkci filtr:-)

Jako první jsem si vyfiltroval slova, na která není reklama cílena, až po ty, které stojí v průměru 1Kč za klik.

Bylo jich požehnaně, proto jsem si jich nechal jen „500“ ať Sklik nezahltím.

Nastavení Sklik kampaně

Nijak výrazně jsem se nad tím nepozastavoval, vytvořil jsem 2-3 reklamy, ve kterých jsem použil všech 500 vybraných slov.

Co se stalo…

  • Jak to tak bývá, pouze max. 5 slovních spojení vůbec fungovala.
  • Protože jsem měl nastavenou 1Kč za klik, nacházel jsem se na zadních pozicích:(
  • Nicméně, ten počet zobrazení mé reklamy byl tak vysoký, že mi to i přesto přineslo prokliky do mého eshopu.

Počáteční výsledek po týdnu mile překvapil

Přišli mi 2 objednávky, na kterých mám zisk 110Kč a stály mě 15Kč.

Ale jsou Vánoce, nemůžu to bohužel brát jako „normální stav“.

Zkusím to ještě s vyšší max. CPC

Možná budu ztrátový, ale ona slovní spojení, která mi fungují, jsou vyhledávány ve stovkách. Vyšší cenou za proklik dosáhnu větší návštěvnosti eshopu, ale za to dražší. Takže uvidíme.

Doposud fungující postup zopakuju

Dám si s tím tu práci a vyberu tak 5 kategorií, na které Sklik zaměřím. Úspěch se zopakuje, nebo ne, uvidíme.

Jakub
Myšlenky dne

Jakub

Marketing. Affiliate. IT. Kreativita. Případové studie. Lidská produktivita. Osobní rozvoj. Přemýšlení. Plánování. Experimenty.
Jakub
Myšlenky dne

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *