People marketing Aneb opomíjená strategie nejen v IT + Menší případovka

Pracuji v marketingu pro jednu menší IT společnost. Těžkým úkolem je zde jednak pochopit nabízené produkty (IT zrovna nebyl oblast mého zájmu) a jednak přemýšlet více specializovaně. Jde přeci jen o B2B trh a zároveň je cílová skupina tak úzká, že příliš nelze spoléhat na tradiční média. Jak tuším, marketing v IT prostředí není úplně rozvinutý a i rozpočty na ně nejsou výrazné.

Opominu, že je třeba ze všeho nejdříve vytvořit „normální“ web pro prezentaci svých produktů a služeb a že musí mít firma zvolenou jistou strategii – směr, kterým se chce ubírat.

Po mém nástupu, kdy ve firmě nebyl dá se říct žádný „marketér“, jsem dostal za úkol „zvýšit konverze z 15ti na 20 za měsíc.“ Dále má (doufám, že už né dlouho) na úvodní straně webu velmi sebevědomé cíle – být nejlepšími na světě v dané kategorii.

OK, nejsou to příliš konkrétní cíle, ale alespoň nějaké jsou. Nechtějí nic skokového, žádný virál, totální změnu.

Co je třeba udělat:

Analyzovat konkurenci + pokud nabízené produkty lidé vyhledávají, tak být mezi prvními. Jenže, naše produkty se příliš nevyhledávají. Neví se o nich.

Je tedy jasné, že se bude pracovat s bannery a s PR. Hodně.

Co si myslím o PR? Jestli chce firma o sobě dát vědět, musí být vidět, slyšet, musí se s ní lidé bavit. Online/ digitální marketing, konkrétně PPC, SEO, apod. je hezká věc, pokud máte mezi sebou více konkurence a máte uživatele, kteří Vás vyhledávají. Pokud tomu tak není, musíte se ozývat Vy.

Proč jsem to přeškrtl? Je to pravda, ale pokud se použije jedna „pokročilá“ metoda a to cílení na příbuzná témata, než jsou naše klíčová slova, jsme opět u PPC a SEO. Těmi příbuznými myslím taková, že moje daná cílová skupina má ještě jiné zájmy, pomocí kterých je můžu oslovit, ale o tom až jindy. Klidně mi to připomeňte do chatu dole:-)

Jak si tvořit PR? Samozřejmě kromě placených článků je nutné věnovat se všem možným sociálním sítím a blogům. Je třeba rozvrhnout, co a kde pravidelně publikovat a dělat to co možná nejefektivněji. Dokonce bych se nebránil nějaké konzultaci s opravdovými PR specialisty… Ehm v případě našeho menšího rozpočtu si zkusit dělat všechno sám (je třeba mít alespoň přehled) a pokud nám to po čase nesplní naše cíle, tak je třeba něco změnit a pokud ani to nepomůže, až pak si na toho někoho zavolal🙂

PEOPLE MARKETING

Jistě všichni známe 4P, které vzniklo roku 1960 a použil jej jako první Jerry McCarthy. Od té doby se ale 4P rozrostlo až na 8P (co vím). Všech 8P je nutno mít na paměti a zkusit téhle znalosti nějak využít.

Při konzultaci s majitelem společnosti jsem se dozvěděl o „unikátním“ pohledu na to, jak svou firmu prezentovat.

Je to ono 5P, people marketing, marketing lidských zdrojů, marketing zaměstnanců.

[ctt template=“5″ link=“IUteh“ via=“no“ ]Marketing lidských zdrojů je snad jediná strategie, kterou nelze okopírovat. [/ctt]

Jde o strategii, kterou má každá společnost jinou. Je to vcelku pochopitelné. Pokud nevíte, jak se odlišit, nebo co dělat, dejte do popředí své lidi. Prezentujte je, ukažte je světu, ukažte jejich práci, ceňte si jich, „nacpěte“ je do bannerů, na své www, vytvořte si kalendář.

Jak své zaměstnance ukážete Vy?:-)

-> Celá případová studie, jak rozjíždíme Marketing v malé IT firmě <-

Jakub
Myšlenky dne

Jakub

Marketing. Affiliate. IT. Kreativita. Případové studie. Lidská produktivita. Osobní rozvoj. Přemýšlení. Plánování. Experimenty.
Jakub
Myšlenky dne

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *