Propagace affiliate eshopu – 3. díl. VŠE ODZNOVA

Vracím se po dlouhé odmlce… konečně, až teď je pro mě affiliate marketing prioritní. Věnuju se mu co nejvíc to jde. Mimo svou práci na HPP…

1. Affiliate eshop – Úplné začátky
2. Propagace eshopu přes PPC -Velká očekávání
3. Pauza a PPC propagace odznova
4. Vyhodnocení kampaně

  • Vyzkoušel jsem propagaci na FB – na kategorii produktů. Stálo mě to asi 50Kč a s tím, že cena za proklik do eshopu mě vyšla na neuvěřitelných 0,8 Kč. V plánu je se k facebook marketingu vrátit s tím, že bych rád z kampaně získal emaily. A pokud spustím nějakou kampaň, měl bych využít remarketingu. Jde o to, že na FB cílíte na lidi, kteří aktivně nehledají to, co jim nabízíte. Za prvé, spousta z nich se přijde jenom podívat, a i když je na FB nalákáte na hezký obrázek s titulkem, pořád to bude pro ně moc hrrr, aby si hned něco objednali. Potřebují čas…. potřebují, abychom se jim brzy zase připoměli, s jiným sloganem – s jiným titulkem, který vystihne zákazníkovu potřebu.
  • Vytvořil jsem rovněž kampaň na Skliku. Investoval jsem 500Kč a získal 210Kč. Na první pokus dobrý, ale jde o to, že jsem se snažil. Zaměřil jsem se na konkrétní zboží. Připadal jsem si jako profík. Strávil jsem čas nad inzerátem, nad klíčovými slovy, nad propočítáváním, za jaký CPC se mi ještě oplatí inzerovat a za jaký ne. Vytvořil jsem si na to svou kalkulačku v Excelu… je to dobrý pomocník:)

Kde jsem mohl dělat chyby? Ukončil jsem kampaň moc brzy na to, abych získal relevantní výsledky – nebo teda – prozatím pozastavil, než se rozhodnu, co dál.

Využívám žolíka Lukáše Pokorného z Roberta Němce (mám tady konzultační hoďku zdarma, protože jsem jej přímo navštívil na PPC kurzu).

Ptám se, jak to vidí a co by mi mohl doporučit k tomu, abych kampaň dovedl k zisku.

Jak to tedy vidí

Byly mi doporučeny vesměs rady, které jsem tak nějak již vytušil a snažil se sám aplikovat, cituji vybrané odstavce:

„Určitě je potřeba testovat konverzní a nekonverzní témata/produkty. Všechno se určitě vyplácet nebude, je potřeba najít věci na které cílit a na které ne. V agentuře to děláme buď tak, že máme dostatečný rozpočet na měsíční testování, ze kterého získáme dost velká data. Ten rozpočet bývá ale vytypických případech vysoký, desítky nebo i více tisíc. Druhá možnost je dívat se do historických dat mimo PPC systémy (třeba Google Analytics) a cíleně dělat reklamy na produkty, které měly nejvíce objednávek. Nebo se prostě zeptat lidí v eshopu, co nejvíce funguje. „

„Více konkrétních slov na kategorie nebo produkty, obecná pryč. Vyšší CPC tak, aby inzeráty dosáhly vyšších pozic. Nejspíš Vám z toho půjde více návštěv, a pak jen stačí kontrolovat konverze. Jestli to ale bude fungovat a jestli vůbec bude dávat inzerce finanční smysl, to nikdo nedokáže dopředu říci. Přesně s tím dennodenně bojujeme u firem, kterým s marketingem pomáháme. 🙂 „

Nejvíce mě právě zaujala věta, kterou jsem označil tučně…

Emailing

  • Budu se pomalu poohlížet po sběru emailů přímo na eshopu a to skrz Smart emailing. Nejenom já věřím, že je to opravdu mocný nástroj.

Tento Eshop skončí v zisku, ať chce, nebo ne.

Čtvrtá série bude věnována Sklik kampani – 2. pokus a její vyhodnocování po 14 dnech.

Stay tuned:)

MÁŠ ZÁJEM TO SLEDOVAT? Napiš pozitivní komentář a já ti budu 1x za 14 dní posílat email, že se něco pohlo.

Jakub
Myšlenky dne

Jakub

Marketing. Affiliate. IT. Kreativita. Případové studie. Lidská produktivita. Osobní rozvoj. Přemýšlení. Plánování. Experimenty.
Jakub
Myšlenky dne

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *