Slovo „PROČ“ je svatým grálem marketingu

Ptáte se „proč?“

Proč bych si měl něco koupit? Proč by mě měl někdo chtít? Proč chci jít ven? Proč chci chodit do posilovny, do kavárny, bavit se?

Všichni se na to ptají ať už nahlas nebo podvědomě. Stačí těm lidem jen odpovědět.

Život je prodej.

Když se vás někdo zeptá, proč by to, či ono měl udělat, taky mu odpovíte „PROČ“.

V prodeji by to mělo být úplně stejně. Proč k tomu nedochází?

Dobře, ale proč to tak je Kubo?

Něco mi říká, že jsem to úplně dostatečně nevysvětlil.

Chybí tomu podrobnější vysvětlení. Logické vysvětlení. Musí být za tím smysl. Lidé postrádají smysl. Nechápou to úplně podrobně. Konkrétně.

Když nechápou, proč by měli jet s váma k moři, tak proč by jeli?

Všechny články řetězce musí do sebe zapadat.

Musí to být ale konkrétní důvod.

Odpověď, že ta dovolená bude super nestačí. Jednak, že něco bude „super“ slýcháme dennodenně – je to tak ohrané slovo, že vám na to lidi neskočí. Ale .. spíš jde o to, co to to „super“ znamená?

Je to tak obecné, abstraktní, nicneříkající slovo…

Ono sice částečně odpovídá na naše „PROČ“, ale kolikrát vám tato odpověď stačila?

Vraťme se k úvodním otázkám: Proč bych si měl něco koupit? Proč by mě měl někdo chtít? Proč chci jít ven? Proč chci chodit do posilovny, do kavárny, bavit se?

Proč bych si měl něco koupit? Abych vypadal DOBŘE?

Proč by mě měl někdo chtít? Protože jsem FAJN?

Proč chci jít ven? Protože je tam HEZKY?

Proč chci do fitka? Protože chci vypadat DOBŘE?

Kavárna/ bary, proč? Protože CHCI VEN?


Jsou to důvody, které by vás přesvědčily?

Obkecejte tyto jednoslovné „proč“ konkrétnějšími výrazy. Abych vypadal dobře zní „dobře“, ale.. Abych vypadal dospěleji, mužně a vzbuzoval tak lepší první dojem? Aby se za mnou ženy otáčely? Aby mi víc vynikly svaly a já tak měl vyšší sebedůvěru?

Ty další výrazy si doplníte už sami.


Co jsem dneska popsal je takový základ, který bychom si měli uvědomovat a kterým přinutíte nejen vaše návštěvníky webu číst dál…

UPDATE: Nevíte, který ten argument je nejlepší?

To opravdu dopředu nikdo neví. Je to záležitost buď pocitu, nebo testování. Každý týden zkusíte jiný nadpis nebo vytvoříte více „Landing pages“, všechny stejné, jen s jinými nadpisy.

Ale počkat, takhle to nemůže fungovat… Nevěřím tomu, co říkáš.

Pochyby, další možné otázky…obavy, strachy. S tím musíme taky počítat!

Měl bych teď začít popisovat nějaké nedostatky, proč tento svatý grál marketingu nemusí podle vás fungovat, a všechny bych se je měl tady pokusit vyvrátit.

Jenže, místo toho si to nechám na někdy příště – a až bude hotovo, hodím sem link:-)

Dobrovolně vás tedy nechám na pochybách, a ztratím tak svou důvěryhodnost… protože článek není úplný. Není úplně vysvětlený.

Pusťte se proto prosím mezitím do nějaké „hotovky“.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *