U B2B marketingu v IT je někdy osobní kontakt nutný

Zavzpomínám na práci v jedné, tehdy menší, IT společnosti. Do této firmy jsem nastoupil po škole, takže … možná jsem znal teorii z knížek, ale jakmile jsem to měl skloubit v praxi, tak jsem jaksi nevěděl, na čem tedy vlastně pracovat, aby to bylo efektivní a přineslo firmě nové zakázky.

Tehdy jsem ani nepracoval s obsahovou reklamou nebo Facebookem. Jely se jen PPC, které nám spravoval „nejlepší“ PPC u nás, a jehož jediným cílem bylo snižování ceny za proklik. No nevím, kdo tohle vymyslel. Dneska bych se tomu pousmál. Nicméně, myslím si, že sledování pouze téhle metriky bude záležitost stále hojného počtu firem u nás.

Každý má sociální sítě!

Jely se klasicky sociální sítě – to je kapitola sama o sobě. Neříkám, že se nedá s nějakým zajímavých obsahem vybudovat nějaká komunita, ale toto obvykle firma z fleku nedokáže. A pokud do toho chcete jít, doporučil bych se obrátit na nějakou agenturu, které to půjde líp. Každopádně, IT není až tak sexy a nejsem si jistý, jestli by budování fanoušků mělo nějaký smysl. Kór když ten dosah vašeho příspěvku je dneska už žalostný (max 5%?)

Patlání s webem. Ten buttonek by měl být o trošku větší!

Patlali jsme se s webem, dělali nějaké menší změny, barvičky, CTA buttony, obrázky … načež to nějaký ten rok později skončilo celkovým redesignem. No jo, ale na co hezký web, když tam nechodí lidi?

Emailing – koupíme databázi

Koupila se nějaká emailová databáze, a poslal se hromadný spam. A světe div se, nějaké zakázky to přineslo:-) Takže tuto možnost vidím jako takovou tu poslední, kdy se vám buď nechce nic vymýšlet, nebo si myslíte, že na kvalitní emailing není vaše firma stavěná.

Purple cow od Setha Godina na závěr…

Udělat purple cow znamená udělat něco neobvyklého. Netradičního. Udělat velký krok do neznáma. Dělá se to většinou, když už nevíte, jak se odlišit.

O tom ještě budu psát, ale … když něco nefunguje, nebo ty výsledky nejsou tak velké (myslím skokově), je třeba logicky udělat něco zásadního. Něco, co vás možná napadlo, ale říkali jste si, že je to moc velký risk nebo pro vás velké sousto.

No, a tak se zrealizovala myšlenka majitele udělat vlastní VIP klub, kde se budou zvát zajímaví hosté, kteří odpřednáší nějaké téma, a všichni se budou potkávat face to face.

Tento krok se uchytil a fungoval. A funguje.

Tento krok navýšil majiteli počet přátel a tím i o hodně větší sociální interakci u každého příspěvku na Linkedinu, a tím pádem i větší viditelnost.

Firmě přeju, ať se daří dál!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *